Vill läsa just nu
Publicerat den

Just nu är jag inne i en period där jag lyckas läsa ungefär två sidor ur en bok varje kväll innan jag somnar och tappar den i ansiktet på mig själv. Men här är i alla fall två böcker som jag VILL läsa (och kommer att läsa... någongång...).
 
Eleanor & Park av Rainbow Rowell. Två ovanliga människor. En oemotståndlig kärlek. Jag gillar kärlekshistorier och med en sån här snygg framsida har jag inget annat val än att lägga den på min läslista. Eleanor och Park är två väldigt olika människor, men de möts i musiken, i serierna och i en längtan bort. En bok om den första kärleken.
 
Ljus ljus ljus av Vilja-Tuulia Huotarinen handlar om Mariia. Det är strax efter att Tjernobyl exploderat och Mariia drömmer att något ska hända. Den sommaren kommer Mimi till byn och när Mariia ser Mimi ser hon bara ljus ljus ljus. Om kärlek, om sorg och om att bli lämnad kvar.
 
Vad har du som väntar på att bli läst?
 
 
/Jenny






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?