Vem är Jenny?
Publicerat den

Namn: Jenny Nises
Ålder: Snart 34
Bor: I Mora
Gör: Vikarierar som ungdomsbibliotekarie på Älvdalens bibliotek
Ögonfärg: Grönmelerade
Hårfärg: Mörkbrunt (men egentligen askblond)
Min familj: Äkta make, två barn och tre katter
Mina intressen: Fika, litteratur (läsa, skriva, tänka på, analysera) och att pyssla
 
Favoritfärg: Gul
Favoritmat: Helt insnöad på caesarsallad just nu (romansallad, kyckling, bacon, parmesanost, caesardressing och krutonger = MUMS)
Favoritfilm: Reality Bites är en helt fantastisk kärleksfilm
Favoritbok: Karin Fossums "De galnas hus", om en tjej som kastar sig in genom ett fönster och hamnar på en sluten psykatriskt avdelning. Språket i den boken är underbart!
Favoritidrott: Är väldigt ointresserad av idrott
Favoritdjur: Alla sorts husdjur som är utklädda
Favoritserie: The Wire den bästa serien all time
Favoritmusik: Robyn, Linda Pira, Allison Krauss, John Mayer
 
Jag tycker om: Choklad och Morgonpasset i P3
Jag tycker inte om: Att tvätta (som tur är har jag lyckats förhandla bort ansvaret för tvätten hemma)
Kändis jag skulle vilja träffa: Gudrun Schyman - helt klart en kändis i min bok. Så smart, rolig och cool.
Jag skulle helst vilja bo: I en lägenhet på Manhattan, ett hus vid medelhavet och en stuga mitt i en (björnfri) skog.
Jag vill bli: Renlevnadsmänniska, men det känns ganska långt bort.
Mitt drömyrke är: Författare och att leda roliga och viktiga projekt.
Det här visste du inte om mig: Jag är galen i nagellack!
 
Kontakta mig
[email protected]






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?