Ingenmansland
Publicerat den



Niklas Krog har jag hört talas om i flera år, dock har jag aldrig läst någonting.
Men det har jag gjort nu, Ingenmansland.

Först tänkte jag gå ganska hårt åt den här boken, " man kastas in i handlingen, utan att få reda på någonting om huvudpersonerna, varför får jag inte reda på mer av bakgrunden" och så vidare.

Men, det visade sig ju att det var mig det var fel på, inte boken.
Den är ju en UPPFÖLJARE!, till boken Nattbuss 198.

Boken handlar hursomhelst helst om en kille som heter Johan, han är i gymnasieåldern och bor i Bromma.
Han har en tjej/kompis/dejt som heter Frida, en plågoande som heter Felix, som är tämligen övertygad om att Johan dopar sig.

Han har, efter en händelse på en nattbuss, blivit stark, snabb och riktigt farlig.
Något som skrämmer honom, samtidigt som det får honom och må riktigt bra!
Helt plötsligt är han något att räkna med.
Det finns dock några problem, en söndersliten älg, en död kropp i ett vattendrag, blöta jeans på sovrumsgolvet.
Och skeva minnesbilder från nätterna när det är fullmåne.

Det är en lättläst, jädrigt spännande och häftig bok, passar lite äldre ungdomar då huvudpersonerna är gymnasieelever.

I morgon ska jag låna Nattbuss 198, så jag får lite bakgrundsstory!

// Kalle









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?