I huvudet på en gamer!
Publicerat den

Här skriver vi ju inte bara om böcker, utan också om andra underhållningsformer. Men eftersom att vi inte är så pålästa på allt, så är det jättebra att få in gästbloggare ibland. Som Jonatan till exempel som ska tipsa och berätta lite om datorspel och om hur det är att vara en såkallad gamer! 

Hejsan alla läsare! 
Jonatan heter jag, och jag är en sådan där Datornörd! 
Jag tänkte att jag ska berätta lite om datorspel, och varför jag finner det så intressant och roligt. 
Jag har spelat datorspel sen jag var 6 år gammal då jag fick min första dator, är i skrivande stund 19 år. 
Det är alltså 13 snart 14 år som jag har varit en såkallad Gamer! 
Det jag gillar och verkligen har fastnat för inom spelvärlden är att man kan koppla bort sig en liten stund från verkligheten och leva i ett fantasiland. 
 
Det finns så otroligt mycket olika spel nuförtiden, det finns spel som passar alla!
Man lär sig också otroligt mycket genom spelandet; du lär dig att lösa problem, utvecklar ditt logiskt tänkande, får bättre  reaktionsförmåga, och får även bättre språkkunskaper.Jag lärde mig mycket engelska genom mitt spelande, så redan vid 9 års ålder kunde jag prata flytande.

Man träffar även mycket människor när man spelar så kallad Multiplayer-spel. Det betyder alltså att man spelar online över internet mot eller med andra människor över hela världen. Genom detta så har jag fått många vänner från andra länder, och det är kul att kunna sitta och prata med någon som bor i tillexempel Australien, det blir liksom en helt annan grej när man pratar med någon som har en helt annan vardag än sig själv. 
 
Idag, så har jag tagit steget längre inom Spelvärlden och har, tillsammans med några vänner. grundat en såkallad Online-Community som heter InGenic Gaming. En Community är som en digital mötesplats, tänk er facebook fast där alla medlemmar har Spel som huvudintresse.   
    Vårat mål är att kunna ge alla spelare i världen en mötesplats på nätet där man kan träffa nya vänner att spela, hitta motståndare till spelen, och även bara kunna sitta och diskutera spel-relaterade saker med andra människor. Vi satsar även på att kunna spela en stor roll inom E-Sporten som snabbt har blivit större. 
För er som inte vet vad E-Sport är så är det Elektronisk-Sport, det betyder alltså att man tävlar i datorspel och det har blivit väldigt stort dem senaste 2 åren och i dem större spel-tävlingarna så kan man vinna uppåt 10 Miljoner Dollar i prispengar. 
 
Jag spelar alla möjliga spel, alla som jag finner roliga eller intressanta. Det är allt ifrån RPG(RolePlayingGame) till FPS(FirstPersonShooter). 
RPG är ett rollspel då du får skapa din egna karaktär och spela denna karaktären genom hela spelet, oftast är detta Fantasy-spel. 
FPS är när du får vara i första-personsläge och ser allting ifrån din karaktärs ögon, oftast är detta skjutspel. 
 
Mina favoritspel CounterStrike:Global Offensive och Battlefield 3 och 4! Dessa är sjukt roliga att spela ihop med kompisar och är FPS-spel där man är i krig mot motståndarlag. Dessa är Online mot andra spelare. 
 
Ett gäng spel som jag rekommenderar: 

För dig som tycker om en utmaning och tycker om skjutspel
CounterStrike:Global Offensive
Battlefield 3,4 & Hardline




 
Den som vill rollspela och fantisera lite mer
Diablo 3
The Elder Scrolls Online
Path of Exile




 
Detta var allt ifrån mig! 
Har du några frågor eller något annat du vill säga till mig så får du jättegärna söka upp mig på https://www.ingenicgaming.com eller maila mig på [email protected].
Det går även att nå mig via min Community's facebooksida: https://www.facebook.com/ingenicgaming 

Ha det bra!
/ Jonatan Augustsson
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?