Inte vara utan av Mårten Melin
Publicerat den

 Ja, vad ska man säga? Mårten Melin producerar böcker på löpande band, för olika åldrar, med olika ämnen, lättlästa och "normalsvåra". Och precis alla av hans böcker är ju jättebra! Jag fattar inte hur han gör...?
 
 Jag gillar så himla mycket hans lättlästa böcker, bland annat böckerna om Max (tex Unga poeters sällskap som jag skrivit om tidigare på Boktugg) som kan läsas helt fristående från varandra. 
 
I "Inte vara utan", ska Max mamma och hans syster åka utomlands och Max ska bo själv i lägenheten. Han tycker att det ska bli jätteskönt. Men i sista stund berättar hans syster att hennes kompis Danni gjort slut med sin kille och snabbt behöver någonstans att bo. Och så bestäms det hastigt och lustigt att Danni ska bo hos Max under veckan...
 
Danni är inte vilken tjej som helst. Hon är verkligen världens finaste. Men flera år äldre än Max, så det skulle ju aldrig kunna bli något mellan dem...eller?
 
Mårten Melin lyckas på några få sidor berätta en alldeles underbar kärlekshistoria, som även innehåller en hel del sex. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att jag blev ganska positivt överraskad av slutet...; )
 
Mer än läsvärd och jag vet ju att jag är väldigt generös med betygen, men den här är en mycket stark 4. Ja, det får bli en 4. (Fast egentligen är det en 5, men jag måste ju variera mig lite.)
 
/Karin
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?